איי אנדמן: כי גם בהודו מותר להתפנק

איי אנדמן

גם מחופשה בהודו מותר לקחת חופש, והמקום לעשות את זה הוא לגמרי איי אנדמן, ארכיפלג קסום באמצע הים ההודי שמאפשר מנוחה מהכאוס במקום הכי קרוב לגן עדן. לאיי אנדמן מגיעים בטיסה אל העיר פורט בלייר וממנה לוקחים מעבורת אל האי הרצוי.  החופים עם החול הלבן ומי הטורקיז יגרמו לכם לרצות להשאר שם לנצח, אבל בכל זאת הכנו לכם כתבה שתראה מה עוד אפשר לעשות שם חוץ מבטן גב…

בפוסט הבא נפרט על הדברים הבאים, אפשר להקליק ולהגיע ישר לנושא הרלוונטי עבורכם:
עונה מומלצת ומזג אוויר
הגעה לאיי אנדמן
מה עושים באיי אנדמן
האי האבלוק
הגעה להאבלוק
לינה באנדמן
אשרת שהייה

מפת איי אנדמן

בארכיפלג שנקרא איי אנדמן ונקובר הנמצאים במפרץ בנגל יש כמה מאות איים, אם כי רק 40 מהם מיושבים ובערך 5 מהווים עניין תיירותי. בדרום נמצאת העיר היחידה באיים, שנקראת פורט בלייר. במרחק הפלגת מעבורת של בסביבות שעה נמצאים שאר האיים המעניינים: האי האבלוק, האי הפופולארי ביותר והחופים שלו מרהיבים במיוחד. האי ניל המיוחד ביערות הג'ונגל שלו. האי רוס שמפורסם בשל המבנים העתיקים שלו (שריד מהמנדט הבריטי) ואת האי ליטל איילנד המרוחק יותר שמצוין לטיולים בשטח. עוד יעד טיולים מוכר הוא התצפית של הר הארייט, הנמצא בקרבת פורט בלייר.

למי שתהה – איי אנדמן נקראים על שם האל הקוף האנדומן, רק שהשם השתבש מעט. האל הזה מסמל הרמוניה ונאמנות, ממש כמו שתחושו כשתגיעו לכאן.

מתי העונה לאיי אנדמן

העונה הרשמית והמומלצת לאיי אנדמן היא בין נובמבר דצמבר לסוף חודש אפריל, תקופה שנחשבת יבשה יותר ועם עומס חום נמוך. משום שזה אזור טרופי אפשר לבקר באיי אנדמן בכל השנה רק לקחת בחשבון שיורדים שם הרבה מאוד גשמים, בעיקר בין יוני לספטמבר.
אגב, להגיע מחוץ לעונה מביא איתו יתרונות אחרים – יש הרבה פחות תיירים ותמצאו לכם הרבה שקט.

איך מגיעים לאיי אנדמן

שדה התעופה הרשמי נמצא בעיר פורט בלייר. יש טיסות ישירות מדלהי, מומבאי, בנגלור, צ'נאי וכלכותה או שתדרשו לקונקשיין. התניידות אל האיים הקטנים כמו האבלוק דורשת מעבורת (פירוט בהמשך) שיוצאת מהנמל, מונית קצרה ואתם שם). לאיים הקטנים יותר אין בהכרח מעבורת יומית ולכן כדאי לוודא עם ההגעה מתי המעבורת הבאה מגיעה.

חשוב לדעת: ביקור באיי אנדמן מצריך אשרת כניסה נפרדת מהוויזה להודו.

מה עושים באיי אנדמן

קחו לכם לפחות שבוע וחצי בשביל לתפוס שלווה אמיתית במקום החלומי הזה, בגלל שבכל זאת תבזבזו שעות על המעבורות בין האיים והקצב של המקומיים איטי אפילו ביחס להודו. איי אנדמן זה המקום המושלם לבטן גב מול חופים טורקיזיים, לצלילות ושנרקולים בין שוניות אלמוגים מרהיבות או שאר פעילויות ספורט ימי וטיולים.

שווה להתחיל באי האבלוק שאמנם הכי מתויר אבל שם מרוכזים החופים הכי יפים.

 

האי האבלוק

נכון שיש שמות אקזוטיים לחופים של האבלוק, אבל למזלכם הם ממוספרים מה שמקל על כולם בניווט וההגעה.
חוף 1 הוא החוף הראשי אליו תגיעו עם המעבורת, שם נמצא הכפר הראשי של העיר והשוק.
חוף 4 נחשב גם יפה מאוד, אם כי בחוף 5 מרוכזים מרבית הישראלים בשל כמות גסט האוסים נכבדת במקום לצד כמה מועדוני צלילה.
חוף 7 הוא היעד המומלץ ביותר עבור צלילות ושנרקולים. בחוף יש חלקים נעימים לשחייה וחלקים בהם הקרקעית מלאה באלמוגים.אל תוותרו על השקיעות המטריפות של החוף הזה – האינטסגרם בהחלט יודה לכם.

חוף הפילים – Elephant Beach : החוף המרהיב הזה נמצא צפונית לחוף 7, והוא התפרסם בשל הקרבה הבלתי אמצעית שניתן להשיג בו עם הפילים שנמצאים שם ככוח עבודה. בגלל שהם עוברים מחוף לחוף הפילים הללו אומנו לשחות, מה שמאפשר לנו התיירים את החוויה המשונה של שחייה או צלילה לצד היצורים העצומים והעדינים האלה. קחו בחשבון שהגעה אליו דורשת הליכה בג'ונגל.

צלילות בהאבלוק
חברות מומלצות לצלילה:
Andaman Bubbles Dive Centre
+919531892216
מרכז הצלילה נמצא ליד Wild Orchid Resort נחשב למועדון צלילה איכותי ומומלץ.

Barefoot Scuba
Cafe Del Mar, Beach #3
ממוקם בחוף מספר 3

שנורקלים:
כמעט בכל חוף תוכלו למצוא חנות להשכרה או רכישה של שנורקלים וכמעט כל סוכנות תציע לכם שייט הכולל גם שנירקולים. טיפ מאיתנו: תקנו מראש שנורקל ומסכה כדי לחסוך את הזמן והכסף בהשכרת הציוד בכל חוף.

איך מגיעים להאבלוק ואל החופים המדהימים של אנדמן

מעבורת ממשלתית:
בין פעמיים לשלוש פעמים ביום יוצאת מעבורת ממשלתית, משך השייט הוא ב3-4 שעות,  והמחיר הוא 250-350 רופי, בהתאם לסוג הכרטיס. מעבורת זו ממוזגת וגדולה, חשוב מאוד להזמין כרטיסים מראש.

מעבורת מהירה:
דרך נוספת להגיע לאי האבלוק  היא באמצעות מעבורות מהירות, מספר חברות פרטיות מפעילות שירות של שייט מהיר אל האי, המחירים מין הסתם יקרים יותר, וגם פה מומלץ להזמין כרטיס מראש. המחירים נעים בין 700-1000 רופי לאדם.
המעבורות המהירות מתואמות יותר עם הטיסות הנכנסות לפורט ולכן שווה לבדוק מראש על אפשרות כזאת ולחסוך את הלינה בפורט.

מטוס מים:
אפשרות נוספת ואקסטרימית להגיע להאבלוק היא בטיסה מיוחדת עם מטוס אשר יודע לנחות במים, יש חברה אחת בלבד שמוציאה טיסה כזאת, הטיסה אורכת כשעה ועולה כ4100 רופי לאדם לכיוון.
דרך זו יקרה יותר משמעותית משאר האפשרויות.

 

האי ליטל אנדמן:
האי גדול ביחס לשאר האיים אך מרוחק יחסית (שש שעות מעבורת מפורט בלייר). האי הזה מכוסה בג'ונגלים, אז קחו לכם טיול אל תוך היער – יש סיכוי לא רע להתקל בבעלי חיים ואפילו בפילים. האי הזה מושלם לגולשי גלים, וסביר שתתקלו בהם בחוף לגטנת באטלר ביי המרהיב. חוץ מזה – טיול היום המפורסם של המקום הוא אל המפל הלבן, פנינת טבע של מפלים ובריכות טבעיות שאפשר לשחות בהן ולתפוס שלווה.

 

האי ניל
האי ניל נמצא במרחק של שעתיים מעבורת מפורט בלייר ונחשב לאחד האיים השלווים שיש לאיי אינדמן להציע. גם כאן החופים ממוספרים והמומלץ מכולם הוא חוף 8, חוף פופולארי לשנורקלינג ואפילו לביקור במערה קטנה מלאת צדפים ובעלי חיים. ניתן להשכיר אופניים או אופנוע ולרכב ברחבי האי הקטן ומלא הג'ונגלים. העלות היא 50 עד 300 רופי ליום בהתאמה.

 

האי רוס
אם אתם אוהבי תרבות בריטית וזכרונות לימי הקולוניאליזם, הגעתם למקום הנכון. האי שימש כבירת איי אנדמן עד שנת 1941, בעיר העיקרית שלו ישנם שרידים רבים של מבני שלטון בריטים וכן מוזיאון שמספר את תולדון איי אנדמן. האי במרחק שעת מעבורת מפורט בלייר.

פורט בלייר
נכון שהנטייה של כל התיירים היא להגיע לפורט בלייר רק בשביל לברוח ממנה אל האיים, אבל גם זה יעד נחמד להסתובב בו. קחו ריקשה או טוסטוס והסתובבו בעיר הקטנה, זה מקום טוב להצטייד בו בתרופות, מזומן או סים קארד חדש. מחוץ לעיר נמצא הפארק הימי על שם מהטמה גנדי הכולל 15 איים בתוליים, אשר תוכלו לשוט ביניהם בסיור מודרך ולהתפעל מהטבע הפראי שם.

כמו כן – בקרו בעיר עצמה בבית הסוהר, תזכורת ללוחמי החירות ההודים שהתנגדו לבריטים ואפילו שווה לשקול הצצה אל גן החיות העירוני. יש פה גם מוזיאון ימי בשם סאמודריקה ומוזיאון אנתרופולוגי בו ניתן ללמוד על הרכב האוכלוסיה המיוחד והשבטים הגרים באיי אנדמן.

אם מתחשק לכם טיול – טפסו ברגל את פסגת הר הארייט, מהתצפית שם תמצאו נוף מעורר השראה.

 

איפה ישנים באיי אנדמן?

באיים יש הרבה מאוד גסט האוסים במחירים זולים מאוד, אבל אם בא לכם לנצל את גן העדן הזה עד הסוף – הנה כמה מלונות מומלצים באיי אנדמן

מלונות מומלצים באיי אנדמן (לא לתקציב תרמילאי):
מלונות בהאבלוק:
Silver Sand Resort:
אחד מאתרי הנופש הוותיקים והפופולרים ביותר בחוף 5 (הפופלרי ביותר מבין החופי בהאבלוק).
ריזורט זה הוא גם מהיקרים באזור והוא מתאים לזוגות בירח דבש או למטיילים עם תקציב גבוהה.
לריזורט יש חוף פרטי מהמם, 39 בקתות עץ מפוארות וממוזגות.
הריזורט מחולק לשני חלקים על ידי כביש שעובר באמצע, ואם חשובה לכם הקרבה לחוף, תזמינו את האזור החדש שנקרא חדרי Andaman Lagoon .
מחירים: החל מ10,000 רופי ללילה.

Munjoh Ocean Resort:
ריזורט מדהים ששופץ בשנת 2016, לריזורט זה קוטג'ים הממוקמים תחת עצי קוקוס במרחק של כמה דקות הליכה מחוף פרטי ליד חוף 5.
חלק מהקוטג'ים גדולים ובעלי 2 חדרי שינה, ולכן הם מתאימים גם למשפחות.
במלון אין בריכה.
מחירים: סביב 15,000 רופי ללילה.

אשרת שהייה

איי אנדמן הם כאמור חלק משטחה של הודו ומלבד הויזה הרגילה להודו שצריך כדי להכנס למדינה, יש לקבל אשרת שהייה באיי אנדמן. אשרה זו ניתן לקבל ל- 30 יום בלבד, כאשר ישנה אופציה להאריכה רק לעוד שבועיים.
חשוב לציין, מטיילים רבים שואלים האם ויזה אלקטרונית להודו מתאימה רק לאיי אנדמן, התשובה היא כן, ויזה אלקטרונית כמו ויזה שמונפקת בדרכון מתאימה גם לאיי אנדמן.
עם זאת, חשוב לציין שהכניסה הראשונה להודו, עם ויזה אלקטרונית לא יכולה להיות בשדה התעופה שבפורט בלייר מכיוון שאין שם עמדות e-Visa.

את אשרת השהייה באיים אלו תקבלו עם ההגעה לאיים, כלומר, בעת ההגעה לנמל התעופה Veer Savarkar. לאחר שתמלאו את הטפסים שייתנו לכם, תצטרכו לוודא שיש עליהם חותמת של משטרת אנדמן בפורט בלייר ולשם כך ניתן לפנות אל תחנת המשטרה הנמצאת בקרבת שדה התעופה.

 

הערות:

  • חשוב לשמור את אשרת השהייה באיים אתכם, בכל רגע נתון, על מנת להציגו לגורמים השונים במידה ותידרשו לכך. מאוד מומלץ לצלם את האישור / פרמיט שאתם מקבלים.
  • אשרת הכניסה היא לרוב האיים, אך לא לכולם. יש לקחת זאת בחשבון ולתכנן את המסלול בהתאם ולבדוק זאת מראש.

 

 

ועוד כמה טיפים קטנים:
האיי אנדמן עלה בנובמבר האחרון לכותרות בגלל שנרצח בו מסיונר אמריקאי, שניסה להעלות אל אי מבודד שעד היום גרים בו ילידים מקומיים שלא באים במגע עם העולם החיצון. לכן נזכיר כאן שוב – אסור לפי החוק ההודי (וגם ממש מסוכן) לבקר בצפון אי סנטינטל.

הביאו איתכם דוחה יתושים וכילה, כי אתם נוחתים באזור טרופי עם כמויות של מעופפים. קחו בחשבון שהחומר מהארץ יצחיק את היתושים המקומיים, אבל תוכלו בקלות להתארגן על תכשיר הודי מתאים. לרשימת הציוד המלאה להודו הקליקו כאן

למרות שזה הודו, אין כמעט מקומות לעשות בהם יוגה וסביר שאם תרצו לתרגל תצטרכו לשאול את המקומיים או לעשות פשוט בעצמכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

-

עקבו אחרינו בפייסבוק

פוסטים מוצעים

ויזה להודו ויזה לויאטנם

חידוש דרכון בזמן טיול במזרח

חידוש דרכון בהודו ויזה להודו דרך האינטרנט תחילה, יש לפנות לתחנת המשטרה הקרובה למקום האבדן/גניבה/השחתה על- מנת לדווח על המקרה. לאחר קבלת

קרא עוד

דרמסלה

דרמסלה היא תחנת גבעה יפה הממוקמת במדינת הימאצ'ל פראדש ההודית. זהו יעד תיירותי פופולרי, הידוע בנוף עוצר הנשימה, בתרבות העשירה

קרא עוד

info@visa2.co.il

 כל הזכויות שמורות ל"ויזה 2" מאז 2017
® נעם ליש יזמות בע״מ

Studio Win

 אתר זה מהווה שירות עזר אשר עוזר ללקוחות להגיש בקשות לויזות.
אתר זה אינו ואינו מתיימר להיות ספק רשמי או גורם רשמי של משרד הגירה ההודי, שגרירות הודו או מדינה כלשהי

0733744133